ONZE DIENSTEN
STER FM biedt oplossingen voor alle aspecten van het facilitaire vakgebied, op sterrenniveau. Of het nu gaat om projectmanagement, een interim invulling, het opzetten van een Facilitair Meldpunt of het geven van workshops. Hieronder vindt u onze expertises.
De juiste persoon op de juiste plek, het klinkt zo makkelijk. Maar wij weten hoe lastig dit soms kan zijn. Daarnaast veranderen de taken van een facilitair coördinator continue. Er worden aanbestedingen in de markt gezet, contracten worden afgesloten en zodra alles strak staat, lijkt het soms een kwestie van ‘enkel’ coördineren. Hoe uitdagend coördineren ook kan zijn, een senior facility professional zal al snel verder kijken. Op zoek naar nieuwe kansen op de arbeidsmarkt.
Een interim professional kan daarom een fijne oplossing zijn voor het invullen van uw tijdelijke functies. Wij hebben voor zowel zwaardere als lichtere functies HBO+ opgeleide professionals die graag bij u aan de slag gaan.
De facilitaire wereld staat zelden stil en er zijn altijd wel projecten die moeten worden opgepakt. Projecten die al maanden op de plank liggen en waar u zelf simpelweg niet aan toe komt. Omdat de prioriteiten bij andere zaken liggen, er gebrek is aan expertise of omdat er te weinig mankracht beschikbaar is binnen uw organisatie. Een externe projectmanager of -medewerker aantrekken kan in deze gevallen de perfecte uitkomst zijn. STER FM heeft voor zowel zwaardere als lichtere projecten HBO+ opgeleide professionals die u graag helpen met het realiseren van uw projecten.
Uw Facilitair meldpunt (of Servicedesk) is het visitekaartje van de afdeling. Juist daarom is deze afdeling zo belangrijk: het is de eerste plek waar uw klanten in aanraking komen met de organisatie én de eerste plek waar uw gebruikers heengaan met vragen. Op deze plek wordt waardevolle informatie gedeeld, die u kan helpen bij het verbeteren van de dienstverlening. En tóch merken wij dat dit onderdeel niet altijd even goed is ingericht.
De afgelopen jaren heeft STER FM bij meerdere organisaties een verbeterslag doorgevoerd bij een facilitair meldpunt. Dagmar Groot heeft organisaties begeleid bij het ontwikkelen, verbeteren en implementeren van een Facilitair meldpunt/Servicedesk.
Facilitaire organisaties hebben veelal een grote portefeuille met contracten. Het managen van de contracten kan uitlopen tot een dagvullende taak en u zult niet de eerste zijn bij wie het overzicht kwijt is. Daarom helpen wij organisaties bij het ontwerpen van een uniforme methodiek voor contractmanagement. Door de combinatie van onze kennis en ervaring op het gebied van contractmanagement, komen wij samen met u tot ready-to-use formats en handvatten. Daarnaast kunnen wij u begeleiden bij het afsluiten en verlengen van (nieuwe) contracten, wij kennen namelijk de fijnste kneepjes van het vak!
STER inSIGHT TOOL
Facilitaire organisaties bevatten veel informatie over de verschillende dienstverleningen, waarbij het overzicht vaak ontbreekt. Leveranciers leveren op hun eigen manier afzonderlijke managementrapportages aan en ook intern zijn er talloze Excel bestanden en rapportages vanuit FMIS systemen beschikbaar. Om vanuit deze data benodigde informatie te filteren is een tijdrovende klus. De SiS-tool geeft u het overzicht terug in één dashboard.
Met een workshop of brainstorm ga je op een creatieve manier nieuwe ideeën opdoen. Aan de hand van een thema, probleem, case, uitdaging, onderwerp of vraag gaan wij samen met een frisse blik kijken naar mogelijkheden en oplossingen. Door onze facilitaire kennis te combineren met het stellen van scherpe vragen, triggeren wij uw team om eens op een vernieuwende manier na te denken. Dit kan nuttig zijn bij het verbeteren of zelfs opzetten van een dienst, het in beeld brengen van een projectplanning of bij het startpunt van een (inpandige) verhuizing. De mogelijkheden zijn eindeloos. U kunt vrijblijvend een kennismakingsgesprek aanvragen.
Behoefte aan een frisse blik? Wij denken graag mee! Door middel van onze opgedane kennis binnen diverse organisaties, rollen en functies, kunnen wij op een strategisch en tactisch niveau oplossingsgericht meedenken. Denk hierbij aan een advies over de invulling van de gehele facilitaire organisatie, specifiek over een facilitaire dienst, het verbeteren van een samenwerking met een leverancier of bijvoorbeeld het invullen van contractmanagement. De mogelijkheden zijn eindeloos. U kunt vrijblijvend een kennismakingsgesprek aanvragen.